Laila Lovise Bjølgerud Laila Lovise Bjølgerud

PLOG-workshop: 222 slagord for Nord-Norge

Målet er å tiltrekke oss folk som kan flytte hit og jobbe her, i Nord-Norge. Vi håper både du som var på konferansen og du som ikke var der, kan få bruk for noen av slagordene eller bli inspirert til å lage ditt eget? Kanskje du kan bruke det til egen markedsføring der du jobber? For jobben stopper ikke her. Diskusjonen fortsetter, i jakten på nye tilflyttere, riktig kompetanse og arbeidskraft til Nord-Norge.

Les mer
Karina Hvidsten Karina Hvidsten

- Det må tas mer ansvar for å skape møteplasser.

Les hvorfor Regine og Yngvild flyttet til Nord-Norge, og høre deres innspill til næringslivet. Hva er deres tanker rundt årets tema på Plogkonferanse? Se også utdrag fra en undersøkelse gjort av Kunnskapsbanken i regi av Sparebank 1, og hvorfor banksjefen for samme bank mener det er viktig å dele ut Plog-billetter til ungdommen.

Les mer
Karina Hvidsten Karina Hvidsten

Kveldens galla 

Finn-Arve Sørbøe kommer, det gjør også gullstrupen Hanne Sørvaag. Les hva tidligere PLOG-deltaker Anita S. Jacobsen sier om kveldsgallaen, og la deg friste av kveldens velsmakende meny litt lengre ned i artikkelen. Stikkord: Nam!

Les mer
Karina Hvidsten Karina Hvidsten

- Målet er å komme med 100 slogans for Nord-Norge!

Temaet på årets Plogkonferanse er “Hvordan kan vi sammen og hver for oss markedsføre Nord-Norge?” Vi skal forsøke å bli litt klokere på det når vi får besøk av Erik Modig, som har doktorgrad i effektiv kommunikasjon, fra Handelshøyskolen i Stockholm. Han skal gi oss innsikt, idéer og verktøy med på veien for hvordan vi kan jobbe med denne problemstillingen videre.

Les mer
Karina Hvidsten Karina Hvidsten

Tips til bedrifter fra bærekraftsjefen i Fjordkraft

Plogkonferansen tok en prat med bærekraftsjefen i Fjordkraft, Mette Nygård Havre. Hun svarer på hvilke tiltak de gjør, og hvordan de har klart å engasjere og motivere de ansatte til å bry seg mer om bærekraft.

Les mer